Victor Corban, directorul tehnic al Asocierii Astaldi S.p.A. - Max Boegl România SRL Cernavodă, a anunţat vineri, în contextul unei conferinţe de presă, că de la sfârşitul lunii iulie se va putea circula pe tronsonul Cernavodă - Medgidia din A2, pe un singur fir.
În cursul zilei de miercuri au fost reluate, aşa cum a precizat Corban, lucrările la acest tronson, lucrări care ar fi trebuit să înceapă, conform contractului, pe 5 ianuarie 2012, dar care au început mai devreme, în luna noiembrie a anului trecut. Acest lucru reprezintă la momentul actual un beneficiu, dat fiind faptul că poate fi considerat un avans binevenit în execuţia lucrărilor, cu atât mai mult cu cât iarna aceasta condiţiile meteo deosebite au compromis anumite lucrări de terasament de pe acest tronson. Cu toate acestea însă, constructorul şi beneficiarul (n.r. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) sunt optimişti cu privire la termenul de finalizare a lucrărilor.
4 ianuarie 2013, data finalizării tronsonului
La evenimentul de vineri a fost prezent şi Ştefan Mihai, directorul de proiect din partea CNADNR. Conform declaraţiilor lui Mihai, durata lucrărilor de execuţie a tronsonului Cernavodă - Medgidia din Autostrada Soarelui este de un an. Astfel, la data de 4 ianuarie 2013 acest tronson trebuie să fie finalizat.
Prezent de asemenea la eveniment, prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, a declarat că instituţia pe care o conduce s-a implicat direct în lucrările la Autostrada Soarelui, în baza unui protocol încheiat între Prefectura Constanţa şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în noiembrie 2010, fapt pentru care nu mai există probleme cu exproprierile.
Totodată, reprezentantul Guvernului în teritoriu la Constanţa şi-a exprimat convingerea că timpul pierdut din cauza fenomenelor meteo va fi recuperat.
Tronsonul Cernav