Autostrada Cernavodă - Medgidia va fi inaugurată în luna iulie, între alegerile locale şi parlamentare. Nu este vorba însă despre inaugurarea oficială, ci despre deschiderea circulaţiei pe o singură bandă de mers dus şi pe una întors.
Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet până pe 4 ianuarie 2013, conform contractului. „Nu ne-am putut desfăşura lucrările din cauza iernii. Asta determină ca termenul final al contractului să nu aibă probleme pentru că noi vom recupera ulterior, dar, din nefericire, nu o să mai putem să fim gata în iunie, cum programasem, ci în iulie", a precizat, într-o conferinţă de presă Victor Corban, directorul tehnic al asocierii Astaldi S.p.A.-Max Boegl România SRL Cernavodă. Acesta a mai spus că va solicita o nouă expropriere, pentru a construi încă o parcare pe acest tronson, pe lângă cea prevăzută în proiect.
Contractul privind proiectarea şi construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia a fost câştigat de asocierea dintre Astaldi S.p.A.-Max Boegl România şi a fost semnat pe 21 septembrie 2011. Reamintim că iniţial proiectul fusese câştigat şi demarat de francezii de la Colas, dar fostul ministrul al Transporturilor, Anca Boagiu, a anulat contractul şi a reluat procedura licitaţiei. Autostrada este finanţată prin Programul Operaţional Sectorial „Transport" şi cofinanţat de UE prin Fondul de Coeziune. Valoarea totală a contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor este de 498.799.999,87 lei fără TVA. Contribuţia Uniunii Europene este de 63.597.000 lei fără TVA (12,75%).
La sfârşitul lunii iulie 2011 au fost inauguraţi 21 de kilometri din autostradă, de la Murfatlar la Constanţa, pe câte un sens, iar în septembrie s-au deschis toate cele patru benzi de circulaţie.
Autostrada Cernavodă - Medgidia va fi inaugurată în luna iulie, între alegerile locale şi