Începând din acest an, personalul didactic auxiliar nu mai beneficiază de gradaţie de merit, un drept al lucrătorilor din învăţământ ce constă într-un plus de 25 la sută din salariul de bază, acordat pentru o perioadă de cinci ani.
Potrivit noii metodologii de acordare a gradaţiei de merit, din acest an personalul didactic auxiliar - reprezentat de secretarele din şcoli, bibliotecare, contabili şi laboranţi - nu mai pot beneficia de acest drept, care înseamnă un plus la venituri de 25 la sută, procent aplicat la salariul de bază şi acordat pentru o perioadă de cinci ani. După cum a explicat marţi, 13 martie, într-o conferinţă de presă, inspectorul şcolar general adjunct Szabo Stefan, personalul didactic auxiliar care a obţinut anterior acestui an gradaţia şi în cazul cărora nu a expirat încă perioada de cinci ani, vor beneficia, în continuare, de acest drept, până la "expirarea" duratei de acordare.
Cadrele didactice, îndreptăţite în continuare, conform legii, la aceste gradaţii pot intra în perioada următoare în procesul de selecţie pentru a primi gradaţii de merit. Asta pentru că de acest drept, care este, după cum aprecia şi Szabo, "recompensa cea mai importantă care se poate primi în învăţământul românesc", pot beneficia doar 16 la sută dintre dascălii din judeţ, adică aproximativ 518 persoane. Cum 309 sunt deja în plată după ce au fost selectaţi în anii anteriori, rezultă ce anul acesta vor mai primi gradaţii încă 128 de dascăli sălăjeni.
Aceştia trebuie să-şi depună dosarele la Insepctoratul Şcolar în perioada 15 martie - 11 aprilie. Până în 20 aprilie, dosarele lor vor fi evaluate de consiliile consultative ce vor fi constituite, pe specializări, la nivelul Inspectoratului Şcolar, iar între 20 aprilie şi 4 mai comisia de acordare a gradaţiilor de merit va verifica, împreună cu reprezentanţii sindicatelor, modul de evaluare a dosarelor. L