Copiii saraci au sanse foarte reduse pentru accesarea unei cariere academice, se arata intr-un studiu realizat de organizatia Bertelsmann Stiftung, luandu-se in calcul legaturile dintre mediul social si educatie, in scolile germane.
Copiii profesorilor, medicilor si cercetatorilor au sanse mult mai mari sa intre intr-un domeniu academic decat copiii care vin din medii "dezavantajate educational", unde lectura, studiul muzicii sau vizitele la muzeu nu fac parte din viata de familie, noteaza Deutsche Welle.
De asemenea, in multe dintre landurile germane unde s-a realizat acest studiu, copiii care provin din familii academice au de sase ori mai multe sanse sa urmeze o cariera academica decat copiii proveniti din clase sociale joase.
Una dintre concluziile studiului este faptul ca, in Germania, educatia este legata de apartenenta la o clasa sociala. Copiii din clasele educate interactioneaza in scoala cu materii deja familiare de acasa, ceea ce le usureaza procesul invatarii.
Studiul a luat in calcul 4 criterii pentru a masura calitatea educationala a scolilor germane: capacitatea de intergrare, mobilitatea educationala, dezvoltarea de aptitudini si rata de finalizare a scolii.
Dintre cei 60.000 de elevi care parasesc scoala in fiecare an fara sa obtina o diploma, numarul este statistic mai mare in landurile estice ale Germaniei, mai sarace, decat in cele vestice. Diferenta aceasta intre regiuni a fost constatata si in capacitatea elevilor de a intelege un text dar si in aptitudinile elementare legate de citit.
Copiii saraci au sanse foarte reduse pentru accesarea unei cariere academice, se arata intr-un studiu realizat de organizatia Bertelsmann Stiftung, luandu-se in calcul legaturile dintre mediul social si educatie, in scolile germane.
Copiii profesorilor, medicilor si cercetato