Utilizatorii romani de Internet sunt din ce in ce mai saraci, 27,5% dintre respondentii studiului „Profilul utilizatorului de Internet” realizat de TradeAds Interactive declarand venituri nete sub 1.000 de lei.
Frecventa veniturilor mici pe gospodarie se mentine la un nivel critic, 27.5% dintre respondenti declarand ca veniturile nete se situeaza sub 1.000 de lei, spre deosebire de 25.5% in ianuarie, 2011 si 15.35% in martie, 2010. In ceea ce priveste ponderea gospodariilor cu venituri lunare de peste 5.000 lei, procentul de 10.2% nu se departeaza de cele din editiile anterioare, 9.6% in 2011 si 11.7% in 2010, ramanand astfel la acelasi nivel.
Creste nevoia de informare
O evolutie a dinamicii comportamentului utilizatorului roman pe Internet demonstreaza o crestere a nevoii de informare. Domeniile, care au inregistrat cele mai spectaculoase cresteri ale interesului utilizatorilor, sunt Tehnologia (+9.8% fata de 2010), Educatia (+8.6%), Arta, Cultura, Societate (+6.8%), Shoppingul (+6.4%) si Sportul (+5.7%). Nevoia de informare compenseaza climatul economic ostil si restrictiile generate la nivelul indivizilor societatii, prin cresterea receptivitatii la stimulii sociali si a interesului fata de cultura si arta.
Instant messaging-ul domina ca mediu online de socializare
Retelele de corespondenta prin instant messaging domina in procent de 68.3%, ceea ce demonstreaza ca romanii, in continuare, folosesc mediul online pentru a socializa. Accesarea de informatii si documentare este realizata de peste 50% dintre cei intervievati. O crestere spectaculoasa se observa si prin accesarea retelelor sociale. Astfel ca in 2012, 41.9% dintre respondenti au declarat ca folosesc retelele sociale, fata de 30.1% in 2011.
E-commerce-ul creste considerabil fata de 2011
Comertul electronic este de asteptat sa ia amploare in urmator