Compania aeriană ungară low-cost Wizz Air a ajuns să transporte din şi înspre România 2,7 milioane de pasageri la doar cinci ani de când a început să efectueze zboruri pe piaţa locală.
Indicatorul trafic poziţionează compania aeriană ca lider al pieţei de profil din România, compania de stat Tarom şi low-costul Blue Air, controlat de Nelu Iordache, raportând un număr mai mic de pasageri anul trecut.
Juzsef Varadi, CEO al Wizz Air, declara că în ciuda provocărilor mediului macro-economic, creşterea înregistrată de Wizz Air în România (29%) a fost una dintre cele mai mari din industria aeriană europeană.
Compania low-cost ungară este cea care a avut cea mai accelerată evoluţie pe piaţa românească. Prin extinderea agresivă a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la 2,7 mil. pasageri anul trecut. Wizz Air are ca investitor principal fondul american de private equity Indigo Partners.
Modelul de business care a asigurat creşterea companiei şi în timp de criză a inclus operarea pe aeroporturile secundare pentru păstrarea costurilor la un nivel minim şi practicarea unor tarife atractive, distribuirea biletelor de avion în special pe internet pentru reducerea costurilor cu angajaţii şi în câteva agenţii de turism. Când a intrat pe piaţa locală, Wizz Air a deschis prima bază operaţională în Bucureşti. Ulterior compania a mai deschis baze în Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu-Mureş. Recent compania a anunţat că va relua cursele de pe aeroportul Arad din 23 iunie, ceea ce înseamnă că începând cu această dată va ajunge să efectueze zboruri de pe cinci aeroporturi.
Wizz Air operează pe 56 de rute disponibile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu-Mureş. Compania îşi va extinde reţeaua de rute anul acesta prin introducerea unor zboruri pe Bucureşti - Verona (Italia) şi Bucureşti - Palma de Mallorca (Spania)