La Timişoara începea şi se propaga, în toamna anului trecut, un scandal legat de grilele de reduceri acordate de către aeroporturi companiilor aeriene. Scandalul a luat în momentul de faţă o amploare naţională şi riscă să aibă consecinţe grave pentru pasageri, care ar putea fi afectaţi de o scumpire generalizată a biletelor de avion.
Un scandal cu amploare naţională
În luna septembrie a anului trecut Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara era plasat în centrul unui scandal de amploare. Asta după ce Comisia Europeană anunţa că a deschis două investigaţii aprofundate cu privire la o schemă de sprijin pentru investiţii în aeroporturile regionale din România şi pentru a stabili dacă anumite reduceri acordate de către Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara unor companii aeriene denaturează principiile liberei concurenţe.
În vizor, în urma unor plângeri venite dinspre companii aeriene care operează în zona de vest, printre care şi Carpatair, au intrat, în primul rând, acordurile încheiate între Aeroportul Timişoara şi Wizz Air, bănuite că i-ar putea oferi acesteia un avantaj economic inechitabil faţă de concurenţii săi.
De asemenea, Comisia Europeană anunţa că investighează şi un contract de marketing între Aeroportul Timişoara şi compania Wizz Air şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate (adică, aeronavele cu o greutate maximă la decolare de peste 70 de tone).
Ancheta declanşată de Comisia Europeană, prin Ministerul Transporturilor şi Consiliul Concurenţei, legată de facilităţile acordate de Aeroportul Internaţional Timişoara, pe segmentul zborurilor low-cost, a fost tranşată în prima fază la Tribunalul Timiş. Această instanţă a hotărât că Wizz Air ar fi f