Într-o lume în care utilizatorii se joacă tot mai mult de pe tablete sau smartphone-uri cu soft Apple sau Google, Sony încearcă să reediteze succesul pe care l-a avut cu portabilele de gaming cu o nouă generaţie a consolei care a făcut istorie.
SONY PS Vita, o consolă portabilă de jocuri puţin mai mică decât o tabletă PC, a fost lansată în România la finalul lunii februarie, în două versiuni, de 1.150 de lei (260 de euro) şi 1.450 de lei (360 de euro), iar estimările din piaţă indică vânzări de câteva mii de exemplare anul acesta. Sony a vândut de la prima apariţie din 2004 a consolei PSP supranumite "walkman-ul secolului 21", peste 70 de milioane de exemplare, iar planurile ambiţioase se păstrează şi pentru Vita. La finalul lunii februarie, compania japoneză vânduse deja 1,2 milioane de unităţi din noua consolă, lansată oficial în Japonia pe 17 decembrie 2011 şi în restul lumii pe data de 22 februarie 2012.
Faţă de precedentele generaţii, Sony a introdus pe PS Vita un ecran tactil (touchscreen) de 5 inci, cu capacitate multitouch, operabil cu un sistem Android făcut special pentru acest gadget, un procesor în patru nuclee, două stickuri analogice, similare gamepad-urilor de pe consolele PS3, precum şi tehnologie Bloutooth, WiFi şi 3G, aceasta din urmă fiind disponibilă doar pe versiunea mai scumpă.
Odată cu lansarea din urmă cu trei săptămâni, Sony a inclus şi şapte jocuri dedicate cu promisiunea că alte 80 sunt în producţie. Din cele şapte, vedeta este fără îndoială Uncharted, versiunea pentru portabile a francizei care s-a vândut în peste 13 milioane de exemplare la nivel mondial. Uncharted este special pentru că face uz de ceea ce cei mai mulţi utilizatori vor considera "cireaşa de pe tort", respectiv un touchpad integrat pe carcasa din spate a consolei, o interacţiune care oferă o experienţă total diferită.
În privinţa aspectului grafic