Oficialii americani au lansat o campanie specială antifumat, în valoare de 54 de milioane de dolari, pentru a descuraja consumul de țigări.
Deși milioane de oameni suferă din cauza fumatului, campaniile îi conving greu pe fumători să renunțe la viciul lor. Dintre acestea, cele mai eficiente s-au dovedit cele cu mesaje puternice, care face apel la emoțiile publicului, în special poveștile celor care au avut de suferit din cauza țigărilor.
"Este cu adevărat o luptă de genul David cotra Goliat. Industria tutunului a cheltuit până acum peste 100 de miliarde de dolari numai pe promovare. Anual, alocă 10 miliarde de dolari, adică un milion pe oră", a apreciat doctorul Thomas Frieden, director la Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor.
În cadrul campaniei lansate săptămâna aceasta, considerată cea mai dură de până acum, oamenii vor primi "sfaturi de la un fost fumător": informații referitoare la riscurile fumatului, ilustrate de imagini șocante, care vorbesc despre cancer, infarct și amputarea membrelor.
Unul dintre clipuri îl prezintă pe Brandon, de 31 de ani, căruia i-au fost amputate ambele picioare dn cauza unei boli a sângelui. "Sfatul" său: "Alocă mai mult timp dimineața pentru a-ți pune picioarele".
Într-un alt clip TV apare o fostă fumătoare în vârstă de 51 de ani, Terrie, care se pregătește pentru o nouă zi: își pune dinții și o perucă, după care acoperă cu o eșarfă tubul de la gat. Concluzia sa: "Fumatul are efecte imediate asupra corpului tău. Poți să renunți!"
Campania inițiată ieri se va desfășura timp de 12 săptămâni, pe numeroase canale media: de la posturi TV, la publicații tipărite, dar și pe Facebook, Twitter și YouTube.