Una dintre cele mai dubioase figuri din viaţa publică a ultimilor ani scoate din nou capul după ce, o vreme, s-a dat la fund cu precauţie.
Îl cheamă Ferdinand Nagy, e de profesie arhitect, dar n-a proiectat în viaţa lui o casă. A ştiut însă să se infiltreze sistematic pe sub pielea mai marilor zilei pentru a culege beneficii personale. S-a dat drept purtător de imagine al familiilor româno-maghiare, atâta timp cât s-a purtat chestia asta, ca o contrapondere la agresivitatea udemeristă de care, chipurile, se delimita. A făcut caz de amiciţia de familie cu Mircea Geoană atâta timp cât acesta a fost pe val, abandonându-l în favoarea noilor puternici ai zilei. Cum-necum s-a oploşit pe la un departament care organiza expoziţii în străinătate şi s-a împopoţonat cu rangul de comisar general al României pe la EXPO Mondiale. A organizat – chipurile – standul românesc de la Nagoya, cu nici un fel de urmări pentru banii cheltuiţi, drept care a fost trecut pe linie moartă. A revenit spectaculos cu ocazia EXPO de la Shanghai, unde a dat măsura talentelor sale de risipitor al banului public, reuşind între altele performanţa să promoveze muzica şi cultura maghiară la pavilionul românesc. Când au ieşit la iveală potlogăriile comise acolo, senatorul Valer Marian a avut o interpretare fulminantă, după care Baconschi a promis că-l dă afară, anunţând chiar destituirea sa din funcţia de subsecretar de stat. Numai că, în stilul devenit tradiţional, individul a fost ascuns prin cotloanele ministerului, de unde a ieşit la iveală mai dăunăzi, binemersi, cu aceeaşi funcţie şi cu o nouă demnitate: aceea de a reprezenta România în Biroul Internaţional pentru Expoziţii! Şi cu mandatul de comisar general înoit pentru EXPO din Coreea de Sud! O telegramă de presă recentă ni-l înfăţişează vizitând, cu pompă oficială, Azerbaidjanul.
În urmă cu vreo două luni, când l-am re-descoperit în or