Volkswagen a realizat o maşină robustă şi confortabilă, adaptabilă atât în mediu urban, cât şi pentru mers la munte pe un forestier de dificultate medie sau pe drum acoperit de zăpadă.
Un break cu care să te poţi duce cu uşurinţă la cumpărături la hipermaket, dar cu care să poţi ataca la nevoie şi un segment de drum desfundat. Aceasta a fost intenţia inginerilor de la Wolfsburg atunci când au gândit Passat Alltrack.
Seamănă ca două picături de apă cu Passat, ceea ce normal, având în vedere că vorbim despre o variantă combi a modelului de volum german. Dimensiunile lui Alltrack, garda la sol şi bosajele ceva mai pronunţate ale roţilor îţi arată însă imediat că ai de-a face cu un break cu aptitudini off-road. Mai ales dacă maşina este dotată cu motorul diesel de 2.0 litri şi 170 de cai-putere, propulsor adecvat pentru o evadare de pe asfalt, asta şi datorită cuplului de 350 Nm. Acelaşi moment maxim face ca break-ul de 1,7 tone să se mişte destul de sprinten pe şosea, cu menţiunea că pentru un comportament dinamic nu trebuie depăşite 3.000 de turaţii. Transmisia automată cu dublu ambreiaj Dsg eficientizează consumul: de-a lungul a 300 de kilometri parcurşi în regim urban, autobahn fără limită de viteză în Germania şi ceva drumuri de munte în Austria, Alltrack a înregistrat 6,5 litri la suta de kilometri, în timp ce valoarea avansată de producător este de 5,9 litri.
Pe şosea, vehicului s-a comportat liniar. Liniar în bine, deoarece a stat perfect pe şosea, iar direcţia şi suspensiile n-au lăsat loc senzaţiilor tari. Este o maşină indicată pentru călătorii în regim de croazieră, se conduce foarte uşor, iar ergonomia scaunelor îmbie la drumuri lungi. Băgat pe drumuri mai dificile, Alltrack se descurcă nebănuit de bine, asta şi pentru că avantajul unei înălţimi de aproape 20 de centimetri nu este sesizabilă la prima privire. Tracţiunea integrală este