In decurs de sase ani, reteaua de microblogging nu a reusit sa obtina profit, conform analistilor. Indicatorii financiari ai Twitter, publicati in aceasta saptamana de diverse publicatii de profil, arunca serioase semne de intrebare asupra valorii de piata a retelei sociale.
La 6 ani de la infiintare, proiectul nu aduce profit si, mai rau, nu da sperante ca situatia se va imbunatati in scurta vreme. Acest lucru i-a determinat pe cei de la Gizmodo, care citeaza date oferite de Businessweek, sa numeasca Twitter "cel mai mare balon din industria high-tech".
Veniturile Twitter au totalizat 28,5 milioane dolari in 2010, dar pierderile s-au ridicat la 67,8 milioane dolari, sustine publicatia amintita, care citeaza surse familiarizate cu situatia financiara a retelei de microblogging. In perioada ianuarie 2011 - aprilie 2011, veniturile Twitter au totalizat 23,8 milioane dolari, dar compania continua sa piarda 25,8 milioane dolari in patru luni. Nu se cunosc cifrele datand din mai-decembrie 2011.
Comparativ, veniturile Facebook pentru aceeasi perioada au fost de 26 ori mai mari, o treime din ele reprezentand profit. Este de remarcat ca, in perioada mentionata, Twitter a cheltuit 13,1 milioane dolari pentru cercetare si 5,4 milioane dolari pentru servicii de marketing. Alte 12 milioane au fost indreptate catre cheltuieli administrative.
Date defalcate, pentru anul 2010, nu exista, dar se presupune ca aceste costuri au urmat un trend ascendent ca urmare a cresterii numarului de salariati la 900 oameni, de la 450, la inceputul anului 2010. Twitter are o baza suficient de mare de utilizatori si, cel mai important, aceasta este de calitate, cred analistii. Acestia remarca ca printre utilizatorii retelei se regasesc presedintele SUA, presedintele Rusiei, precum si o serie de actori si muzicieni celebri. Deci, potentialul Twitter nu