Reteaua de sosele si autostrazi a Marii Britanii ar putea fi data in exploatare sectorului privat prin contracte de leasing pe termen lung, in scopul imbunatatirii infrastructurii tarii, a anuntat luni premierul britanic David Cameron.
Potrivit premierului, schimbarea regimului de proprietate si a modelului de finantare a drumurilor britanice va permite coalitiei de guvernare sa stimuleze "investitiile private la scara larga", din partea unor fonduri suverane de investitii, fonduri de pensii si altor tipuri de investitori.
"Trebuie sa ne orientam catre abordari inovatoare pentru finantarea drumurilor noastre nationale, pentru a creste investitiile si pentru a reduce congestia", a spus Cameron, citat de Financial Times.
Oficialul va reafirma promisiunea guvernului de a nu introduce taxe pe drumurile deja existente, constient de criticile opiniei publice atunci cand Tony Blair a introdus ideea in 2007. Cameron va mentine, insa, posiblitatea de a taxa noua capacitate, inclusiv imbunatatirea traficului pe cele mai aglomerate autostrazi.
Premierul britanic considera ca industria apei, privatizata de Margaret Thatcher in anii 1980, poate furniza un exemplu in cazul soselor si autostrazilor britanice, care pot fi transformate in resurse importante pentru stat.
"De ce alte infrastructuri, de exemplu apa, pot fi finantate prin capital privat, iar drumurile din Marea Britanie au nevoie de bani publici pentru finantare", s-a intrebat Cameron.
Drumurile vizate, din care 3% din reteaua rutiera a Marii Britanii, sunt administrate de Agentia Britanica pentru Autostrazi care are un buget anual de un miliard de lire sterline pentru cheltuieli operationale si de intretinere.
Reteaua de sosele si autostrazi a Marii Britanii ar putea fi data in exploatare sectorului privat prin contracte de leasing