Clientii furnizorilor locali de Internet beneficiaza, in urma modificarii cadrului legislativ privind comunicatiile electronice, de o protectie sporita prin introducerea mai multor clauze minime obligatorii in contractele incheiate pentru furnizarea de servicii electronice.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu, a precizat, pentru Ziare.com, contextul in care au fost operate modificarile, principalele prevederi, precum si solutiile pe care clientii le au la dispozitie in cazul in care le sunt incalcate drepturile.
Potrivit noii legislatii, contractele trebuie sa contina clauze referitoare la parametri de calitate vizand viteza minima si maxima de transfer a datelor, intarzierea de transfer, termenul de remediere a deranjamentelor exprimat in ore, termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor exprimat in ore etc.
De ce a fost necesara modificarea cadrului legislativ privind comunicatiile electronice?
Modificarea cadrului legislativ privind comunicatiile electronice din Romania s-a realizat ca urmare a obligatiei tarii noastre, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, de a transpune in legislatia nationala modificarile aduse cadrului european de reglementare din domeniul comunicatiilor electronice in anul 2009.
Cum se deruleaza practic procedura de aliniere a furnizorilor de Internet la noile norme? Cum pot actiona clientii care constata abateri de la noul regulament?
Potrivit noului cadru legal din domeniul telecom, furnizorii de comunicatii electronice, inclusiv cei care ofera servicii de acces la Internet, au fost obligati sa includa, pana la data de 24 februarie 2012, in contractele incheiate cu consumatorii, o serie de noi clauze si de a-si informa utilizatorii cu privire la aceste modificari. Noile clauze