Vânzările de bere au totalizat anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, în stagnare faţă de 2010, iar valoric piaţa s-a cifrat la 1,7-1,8 miliarde euro, similar valorii din 2010, potrivit datelor asociaţiei Berarii României. Luând în calcul datele recensământului populaţiei efectuat în 2011, consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 89 de litri, cu un litru mai mult decât în 2010, dar mai puţin cu 11 litri faţă de consumul din anul 2008. "În 2011, am zâmbit cu un ochi, dar am plâns cu celălalt. Dacă în 2008 piaţa berii era de 20,2 milioane hectolitri, aceasta a scăzut în 2010 la 17 milioane, dar suntem satisfăcuţi că eforturile susţinute ale producătorilor de bere au stabilizat această piaţă în 2011", a declarat Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei Berarii României. PET-ul a întrecut sticla şi doza Mai mult de jumătate din vânzări, respectiv 51,3%, a fost realizat din berea la PET, comparativ cu berea la sticlă (30,2%), la doză (14,8%) şi dozator (3,7%). " Dacă nu ar fi fost PET-ul care este mai ieftin, nu am fi reuşit să vindem atât, în această perioadă de criză", a declarat Bratu. Acesta a mai adăugat că piaţa berii din România s-a dezvoltat tocmai datorită PET-ului. Vânzările de bere au totalizat anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, în stagnare faţă de 2010, iar valoric piaţa s-a cifrat la 1,7-1,8 miliarde euro, similar valorii din 2010, potrivit datelor asociaţiei Berarii României. Luând în calcul datele recensământului populaţiei efectuat în 2011, consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 89 de litri, cu un litru mai mult decât în 2010, dar mai puţin cu 11 litri faţă de consumul din anul 2008. "În 2011, am zâmbit cu un ochi, dar am plâns cu celălalt. Dacă în 2008 piaţa berii era de 20,2 milioane hectolitri, aceasta a scăzut în 2010 la 17 milioane, dar suntem satisfăcuţi că eforturile susţinute ale producătorilor de bere au stabi