Vânzările de bere au totalizat anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, în stagnare faţă de 2010, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României, prezentate miercuri într-o conferinţă de presă.
Vânzările membrilor asociaţiei au atins un volum de 15,6 milioane de hectolitri, iar investiţiile derulate de aceştia anul trecut au depăşit 61 milioane euro, cu 10 milioane de euro mai mult decât în anul precedent.
Luând în calcul datele recensământului populaţiei efectuat în 2011, consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 89 de litri, cu un litru mai mult decât în 2010, dar mai puţin cu 11 litri faţă de consumul din anul 2008.
Preferinţele consumatorilor nu au înregistrat modificări semnificative, aceştia alegând în principal berea la PET (51,3%), în creştere cu două puncte, dar şi berea la sticlă (30,2%), în scădere cu 1,5 puncte, la doză (14,8%) şi draught (3,7%).
În ceea ce priveşte berea importată, vânzările au înregistrat o uşoară creştere, totalizând 0,27 milioane hectolitri.
Piaţa berii a scăzut în 2010 cu 3,5%. Faţă de 2008, an în care vânzările de bere în volum au atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri, vânzările sunt mai mici cu 16%.