„L-am văzut pe şofer că îmi dă prioritate, după care a demarat pe linie”, spune mecanicul de locomotivă a garniturii ce a intrat frontal în Dusterul condus de Ben Nizar. Poliţia ia în calcul o posibilă sinucidere. În Iaşi au avut loc 10 accidente grave pe trecerile peste calea ferată. Sursa: ZIARUL DE IAŞI
Tragicul accident feroviar petrecut miercuri în apropierea Iaşiului, în care a murit o familie de trei persoane, e învăluit de controverse. Astfel, potrivit mecanicului locomotivei, şoferul Daciei Duster a oprit la trecerea peste calea ferată pentru a da prioritate trenului, dar, cu câteva secunde înainte de a trece garnitura, maşina a pornit.
Un martor, un pensionar CFR care susţine că văzut tot ce s-a întâmplat, susţine că şoferul Daciei Duster nu a oprit nicio secundă la trecere. Din cauză că cele două declaraţii se bat cap în cap, poliţia a sigilat trenul pentru a face mai multe expertize. Anchetatorii nu exclud nicio variantă.
Nu este exclusă nici varianta sinuciderii
Astfel, se ia în calcul declaraţia mecanicului, caz în care se merge pe varianta că şoferului i-a alunecat piciorul pe ambreiaj şi acesta ar fi fost motivul pentru care maşina a fost repusă în mişcare. Nu este exclusă nici varianta unui gest premeditat, a unei sinucideri. În această situaţie este posibilă şi varianta ca şoferul să fi repornit la drum intenţionat, după ce s-a asigurat, scurt. Mai ales că trecerea de cale ferată este la aproximativ 400 metri de o curbă.
În cealaltă ipoteză, cum că şoferul nu a oprit deloc la trecere, se merge pe varianta neatenţiei şi a faptului că şoferul Ben Nasr Nizar (30 de ani, cetăţean tunisian) nu era obişnuit cu astfel de traversări.
Potrivit părinţilor femeii moarte în accident, cei din Duster plecaseră de-acasă, din Voineşti, pentru a-şi duce fetiţa de 6 ani la grădiniţă în Iaşi. În maşină se aflau Ben Nasr