Compania băcăuană Dedeman, liderul pieţei de bricolaj, cu vânzări de aproape 500 mil. euro în 2011, reclamă grupul italian Enel pentru faptul că magazinul inaugurat la Constanţa în urmă cu două săptămâni nu a fost racordat la reţeaua de energie, fapt ce a provocat costuri suplimentare de ordinul zecilor de mii de euro.
Reprezentanţii companiei spun că procesul de autorizare pentru conectarea la reţeaua de energie electrică a început odată cu cel de autorizare a lucrărilor de construire, dar deşi magazinul a fost finalizat şi este funcţional, racordarea la reţea nu a fost deocamdată realizată.
"Am finalizat magazinul, l-am deschis şi după două săptămâni de la deschidere funcţionăm în continuare cu magazinul conectat la un generator, cu costuri foarte mari. Până acum am plătit combustibil de peste un miliard de lei (23.000 de euro - n.red.). Am ţinut angajaţii în frig peste iarnă, iar situaţia nu este unică, tinând cont că şi la Tulcea am primit curent cu doar o zi înainte de deschiderea magazinului", a declarat Dragoş Pavăl, director şi acţionar majoritar al companiei.
Dedeman a angajat aproape 200 de oameni şi a investit peste 15 mil. euro în cea de-a doua unitate din Constanţa, situată în vecinătatea magazinului Selgros Cash & Carry.
"În vederea racordării Magazinului Dedeman 2 din Constanţa, conform solicitării acestora, a fost necesară executarea unor lucrări de deviere reţele electrice în vederea eliberării amplasamentului viitoarei construcţii. Odată terminate lucrările de deviere a instalaţiilor electrice a fost emis aviz de amplasament favorabil şi, respectiv, avizul de racordare. Contractul de execuţie a fost semnat astăzi (marţi - n. red.) de către firma constructoare aleasă de către Dedeman şi, în cursul zilei de mâine (miercuri - n. red.), va fi semnat de către reprezentanţii noştri legali, urmând ca în cel mai scurt timp posibil