Cursele aeriene low-cost vor fi transferate, începând din 25 martie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni de pe Aeroportul Băneasa, ceea ce va duce la o creştere cu 45 de procente a traficului, potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Conform estimărilor CNAB, după această dată, traficul de pasageri pe AIHCB va creşte în medie cu aproximativ 45%, iar numărul aterizărilor/decolărilor se va majora cu aproximativ 30%.
CNAB a înregistrat în anul 2011 un trafic total de 7,44 milioane de pasageri (+ 5,9% faţă de anul 2010) pe ambele aeroporturi, Otopeni şi Băneasa, acesta urmând să fie transformat în aeroport pentru curse business în cadrul unui plan de investiţii al CNAB.
Companiile low-cost susţin că mutarea curselor de pe Aeroportul Băneasa pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni va duce la scumpirea biletelor cu circa 4 procente, echivalentul a 6 euro.
'Mutarea curselor pe Otopeni din 25 martie va duce la creşterea taxelor de operare cu 25 de procente pentru noi, ceea ce se va regăsi în costul biletului. Creşterea va fi de circa 4 procente, adică 6 euro. În total, va trebui să acoperim pierderi de 1 milion de euro pe lună din cauza transferului operaţiunilor, ţinând cont că transportăm 2 milioane de pasageri pe an în România', a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air.
Acesta a subliniat că o parte din pierderi vor fi acoperite prin condiţiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar şi prin posibilitatea de a zbura fără restricţii, deci de a opera mai multe curse, ţinând cont că pe Aeroportul Băneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe Otopeni.
Începând cu 25 martie, Wizz a anunţat că va introduce patru noi destinaţii din Bucureşti, Memmingen (Germania), Verona (Italia), Budapesta (Ungaria) şi Pal