De la o valoare medie a serviciilor de dezinsecţie şi deratizare de aproximativ 700.000 de lei pe an, plătită în ultimii ani la nivelul municipiului Zalău, preţul acestor servicii ar putea sări de anul acesta, inclusiv, la peste 1,2 milioane de lei.
Proiectul de hotărâre care a stârnit cele mai multe discuţii la şedinţa consiliului local municipal de astăzi, luni, 26 martie, a fost cel referitor la stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii pentru serviciul public de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare. Cel care a început discuţia a fost consilierul local Sorin Chişbora, care a remarcat că, faţă de anii trecuţi, când costul mediu al acestor servicii a fost calculat chiar de către primărie la aproximativ 800.000 de lei, acum tot municipalitatea propune, începând din acest an, cheltuieli cu dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea de aproximativ 1,2 milioane de lei pe an, adică o creştere de peste 70 la sută. Şi asta încă pe o perioada de opt ani, atât cât vrea primăria să dea, prin licitaţie, acest serviciu prin delegare de gestiune.
Potrivit primarului Radu Căpîlnaşiu, această creştere atât de mare a costurilor cu deratizarea şi dezinsecţia ar fi justificată, pe de-o parte, de creşterea suprafeţei intravilane a oraşului, iar pe de altă parte şi de obligaţiile ce-i vor reveni câştigătorului licitaţiei. Este vorba în special de deschiderea unui punct de lucru la Zalău şi obligativitatea efectuării unor lucrări de rectificare acolo unde situaţia o impune - explică primarul.
Deşi consilierul Chişbora s-a declarat nemulţumit de justificările edilului, proiectul a fost supus la vot şi a trecut cu brio, cu 16 voturi pentru şi două abţineri.