15 septembrie 1917 – Lansarea Forbes S.U.A.
23 martie 2009 – Lansarea Forbes Romania
Am fost invitat, in aceasta saptamana, la evenimentul de sarbatorire a 3 ani de la lansarea revistei Forbes Romania.
Apreciind in mod deosebit aceasta revista de afaceri, definita de wall-street.ro, in anul 2007, ca fiind « locul unde se intalnesc cei mai bogati oameni din lume, cele mai mari companii, cele mai luxoase calatorii si cele mai ravnite masini, cele mai recente tranzactii ale gigantilor mondiali si cele mai competente analize ale acestora, reprezentand de fapt o suita de superlative ale businessului international », am decis sa marchez evenimentul printr-un articol postat pe cele doua platforme, pe care ma exprim : www.blanculescu.ro si www.voxpublica.ro
Ce ma frapeaza in mod deosebit este distanta in timp intre cele doua momente de lansare a revistei Forbes, in S.U.A. si Romania, 92 de ani.
De fapt, aceasta coincide cu departarea intre cele doua stiluri de business, american si romanesc, intre cele doua scoli de gandire in afaceri, una matura, capabila sa treaca intr-un timp relativ scurt, peste o criza economica majora, creata chiar de ea insasi si alta, mai putin matura, de inceputuri in ale capitalismului, care, chiar daca nu ar fi trebuit sa se confrunte, decat marginal, cu respectiva criza, a resimtit-o si o resimte din greu, adaugand la aceasta si o criza economica proprie, creata autohton, printr-un rudimentar plan de austeritate, eronat si inoportun.
Probabil americanii, optimisti din fire, ar spune romanilor, pesimisti, din constructie si educatie, « better later than never », adica « mai bine mai tarziu decat niciodata ».
Subscriu la spiritul acestui indemn, salutand prezenta revistei de afaceri Forbes Romania, de 3 ani, pe o piata grea, marcata de acelasi numar de ani de criza economica si financiara.
Totodata, sal