Praktiker a raportat pentru 2011 vânzări nete de 152,3 milioane de euro. În 2008 veniturile erau de aproape 300 milioane de euro.
Compania germană Praktiker, liderul pieţei locale de bricolaj până în 2009, a realizat anul trecut vânzări nete de doar 5,6 milioane de euro pentru fiecare magazin din România, la jumătate faţă de nivelul maxim atins în 2008, dar şi faţă de media vânzărilor realizate de ceilalţi jucători din această piaţă.
Per total, Praktiker a realizat în 2011 vânzări de 152,3 milioane de euro cu o reţea de 27 de magazine, în scădere cu 22% faţă de anul precedent, în timp ce companii precum BauMax sau Bricostore realizează aceste venituri cu o reţea de 14-15 magazine, iar Dedeman, liderul pieţei în ultimii doi ani, a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 500 de milioane de euro cu 26 de magazine.
"Praktiker anticipează pierderi ale cotei de piaţă în ţări ca România şi Ucraina, în care competitorii, spre deosebire de Praktiker, au continuat să se extindă", spune compania în raportul financiar aferent anului 2011.
Vânzările Praktiker pe piaţa locală din ultimul trimestru al anului trecut s-au ridicat la 36,2 milioane de euro, faţă de 40 de milioane de euro în perioada similară a anului 2010, astfel că pe finalul anului ritmul de scădere a veniturilor s-a redus la doar 10%.
A vinde sau a nu vinde
Cu această situaţie, firma de investiţii Maseltov din Austria, cel mai mare acţionar al Praktiker, ce deţine 10% din acţiuni, a declarat săptămâna aceasta în cotidianul economic german Financial Times Deutschland că intenţionează să solicite retragerea Praktiker de pe pieţele din Europa de Est, tranzacţie care ar putea aduce companiei 50-70 de milioane de euro.
Referitor la acest scenariu, reprezentanţii locali ai companiei spuneau în urmă cu o lună că "în niciun caz nu se intenţionează vânz