Duminică, 25 martie 2012, la Galeria TRIADE din Timişoara a avut loc vernisajul expoziţiei "Fire întreţesute" de Klára Bíró Jecza. Grafică - tapiserie - batic. Expoziţia comemorează trecerea prin Timişoara a unei artiste care a jucat pentru oraş, în anii 60 - anii venirii sale la Timişoara -, rolul unui agent al înnoirii, "având menirea de a face acceptată şi de a înrădăcina aici, în oraşul de pe Bega, arta textilă modernă, împrospătată şi radical novatoare".
Cu această ocazie a fost prezentat albumul apărut în colecţia "Maeştrii Timişoarei" Klára Biró Jecza şi limbajul înnoitor al creaţiei textile, Studiu introductiv: Doina Mihăilescu; Documentare şi îngrijirea ediţiei: Sorina Jecza-Ianovici, Fundaţia Triade, Timişoara, 2012, (n. red.).
Reproducem în cele ce urmează un text semnat Szekernyés János ("Creaţii textile de o intelectualitate complexă"), apărut în "Irodalmi Jelen", în 4 august 2004 şi tradus din limba maghiară de Ildiko Foarţă.
"Ca artist plastic, Klára Bíró Jecza excelează în domeniu de nu mai puţin de patru decenii. Expune pentru prima oară în 1964, devenind absolventă a Facultăţii de Arte Ion Andreescu de la Cluj abia peste un an când, pe plan mondial, în atmosfera efervescentă şi dinamică a anilor '60, arta textilă s-a transformat şi înnoit radical, cunoscând un puternic avânt şi când această ramură artistică, pornind de la propriile-i premise şi de la multiplele valenţe ale materialului, a creat şi îmbrăcat forme inedite şi suverane de exprimare.
Întâmplător, tocmai în perioada tulbure a începutului de carieră pentru Klára Bíró Jecza, covorul-tablou, tapiseria, bateek-ul, precum şi textilul în relief, adică tridimensional, s-au ridicat la rangul celei mai incitante ramuri a artei decorative. Succesoare târzie a Penelopei, tânăra artistă născută la Dej avea să-şi asume rolul de deschizător de drumuri la Timişoara,