Unii dintre cei mai neglijaţi angajaţi din România sunt asistenţii sociali, deşi ocupăm un loc fruntaş între ţările cu cei mai mulţi asistaţi. Pentru a veni în sprijinul lor, sunt acum în lucru zece noi Standarde Ocupaţionale, menite să elimine o parte importantă a erorilor din sistem.
La crearea noilor Standarde Ocupaţionale lucrează Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, împreună cu Autoritatea Scoţiană pentru Calificări (SQA), care a pus la dispoziţia specialiştilor români expertiza în domeniu şi o experienţă de câteva decenii, precum şi cu parteneri din Grecia, faţă de care s-a elaborat un studiu comparativ.
Elaborarea standardelor a început, de asemenea, cu un studiu, pentru identificarea nevoilor din domeniu. “Am început prin a face un studiu privind identificarea ocupaţiilor pentru elaborarea standardelor ocupaţionale, iar după finalizarea acestui studiu vom identifica ocupaţiile care au nevoie de standarde, apoi vom trece la elaborarea lor. Ceea ce ne propunem prin acest studiu este să identificăm ocupaţiile din Serviciile Sociale care au nevoie de elaborarea acestor standarde, dat fiind faptul că piaţa forţei de muncă este în continuă dezvoltare şi sunt noi ocupaţii care nu au standarde. Studiul se va finaliza la sfârşitul lunii iunie”, explică Diana Cristea, managerul proiectului “Ocupaţii de calitate în servicii sociale”, în cadrul căruia sunt elaborate noile Standarde Ocupaţionale. Proiectul este cofinanţat prin Fondul Social European (FSE), în cadrul Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013, Axa prioritară 1, privind “Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”.
Nevoia acestor noi standarde este dată de flexibilitatea pieţei forţei de muncă şi de noile nevoi din sistemul de Asistenţă Socială. “Am considerat că es