Unul dintre documentele prevăzute de Contractul-Cadru pentru furnizarea de medicamente cu şi fără contribuţie personală pe anii 2011-2012 este Certificatul RBPF, care atestă implementarea şi respectarea regulilor de bună practică farmaceutică în farmacii. Acesta va duce la îmbunătăţirea substanţială a calităţii actului farmaceutic în farmaciile din România.
Sub patronajul Colegiului Farmaciştilor din România, filialele Mureş, Alba şi Harghita, Pharmec Healthcare Software a lansat prima Conferinţă Pharmec Healthcare Forum care a avut loc ieri la Hotel Plaza din Târgu Mureş, cu tematica “Managamentul calităţii serviciilor în farmacia comunitară”. Conferinţa a vizat dezbateri privind regulile de bună practică farmaceutică şi modul de aplicare a acestora în farmacie. “Este implementat în al doilea an în care noi evaluăm farmaciile. Din cele 218 farmacii 211 sunt evaluate, au trecut testul
209, iar la două dintre ele li s-au dat parţial evaluarea, urmând ca după şase luni să revină evaluatorii. Fără acest management al calităţii o farmacie nu poate funcţiona. Din Mureş am pornit, am organizat implementări, redactări, evaluări şi anul acesta am scos Manualul Calităţii, ultima parte din această standardizare a activităţii de farmacist”, a declarat Iustina Vas, preşedintele Colegiului Farmaciştilor Mureş.
O farmacie trebuie să respecte mai multe reguli pentru a putea obţine certificatul RBPF. Astfel, conform legislaţiei în vigoare, regulile de bună practică farmaceutică impun ca activitatea farmaceutică să fie focalizată pe eliberarea medicamentelor şi a altor produse pentru sănătate, care să aibă calitatea garantată, însoţită de o informare şi consiliere adecvate pentru pacient, principala preocupare a farmacistului trebuie să fie asigurarea stării de sănătate a pacienţilor, precum şi a populaţiei, în general, iar farmacistul trebuie să încurajeze o pre