Anul trecut, Autoritate Naţională pentru Protecţia Consumatorului(ANPC) a primit 51.000 de reclamaţii, din care 30% făceau referire la tot ceea ce înseamnă activitatea marilor magazine de retail şi au fost aplicat amenzi de 8 milioane de lei retaileriilor care au avut probleme cu preţurile, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţioanle pentru Protecţia Consumatorului(ANPC).
" Aproximativ 51.000 de reclamaţii au fost înregistrate anul trecut, din care 30% făceau referire la tot ceea ce înseamnă activitatea marilor magazine de retail. În peste 7.000 de cazuri am fost nevoiţi să aplicăm sancţiuni în ceea ce priveşte preţurile. Unele dintre probleme vizau lipsa afişării preţului,preţurile de raft nu concideau cu cele de la casă sau nerespectarea promoţiilor. Existau promoţii în care un produs se vindea alături de un alt produs şi era ceva oferit gratuit, iar consumatorii au sesizat că dacă achiziţionau produsele separat erau mult mai ieftine. În 2011 am aplicat amenzi de 8 milioane de lei în urma preţurilor, fie că ele au fost afişate sau nu", a afirmat Constantin Cerbulescu.
În cadrul aceluiaşi evenimente preşedintele ANPC a spus că românul se îndreaptă spre marile magazine pentru a cumpăra produse de calitate, dar preţurile nu au mai reflectat realitatea. "Producătorii şi comercianţii au interveni în calitatea produsului pentru a-şi eficientiza afacerea", a mai spus Cerbulescu.
Reprezentantul ANPC a afirmat că astfel de practici le-a calificat unele incorecte şi de aceea a aplicat amenzi între 5.000 şi 50.000 de lei sau întrerupearea activităţii acelei unităţi pe o perioadă determinată. Unii agenţi economici au continuat activitate în ciuda aplicării amenziilor.
"Consumatorul român este foarte important şi a învăţat ce drepturi are. Vede ce se întâmplă în străinătatea şi vrea să şi el să aibă aceleaşi drepturi ca şi