Din zicala „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul“ ar trebui să dispară „nu“ dacă vrei să cumperi FAN Courier, cea mai curtată companie românească de curierat. Şi aşa, şansele de a-i convinge pe acţionari să vândă sunt mici.
Am putea asista, în următorii doi-trei ani, la o tranzacţie în două acte în care personajele principale să fie FAN Courier şi o multinaţională? Dacă am privi în interiorul companiei, unde cifrele arată că totul merge bine, ne-am gândi că proprietarilor le-ar fi greu să o vândă. Variantă confirmată, de altfel, de aceştia. „Nu ne simţim foarte confortabil când vindem ceva.
Deşi, teoretic, totul este de vânzare, nouă ne place ceeea ce facem şi ne dorim să consolidăm“, spune Neculai Mihai, completând răspunsul fratelui său, Adrian Mihai, legat de ofertele primite pentru vânzarea companiei: „Am tot primit oferte, chiar şi în ultima perioadă. Însă, atâta timp cât simţim că putem dezvolta compania - avem multe proiecte în desfăşurare -, nu ne gândim la acest lucru“.
Cei doi fraţi deţin, împreună cu Felix Pătrăşcanu, FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, cu afaceri de 51,53 milioane de euro în 2011. Din 1998, când au înfiinţat-o, au investit încontinuu, una dintre principalele investiţii fiind sediul în care s-au mutat în 2010, lângă Bucureşti, unde există atât o bandă de sortare colete, cât şi o bandă de sortare plicuri. O investiţie totală de aproximativ 20 milioane de euro.
În 2015, piaţa va fi dominată de multinaţionale?
Nu e de mirare că zvonurile legate de potenţiali cumpărători pentru FAN apar tot timpul. „Ar fi prima opţiune pentru orice companie. Cred că UPS sau DPD ar fi cele mai interesate, şi-ar consolida activitatea la nivel naţional. De exemplu, în Europa de Vest, UPS este foarte activă local, iar DPD (n.r. - a preluat Pegasus în 2008) ar deveni, practic, cel mai mare jucător local. Ipotetic vorb