E duminică şi plouă, iar asta nu mă face decât să mă gândesc la mine. Sunt fotograf sau pozar? Mă mint pentru a mă admira sau te mint pentru a te admira?
Nu au fost puţine dăţile când a venit cineva la mine şi m-a felicitat pentru un set de imagini rugându-mă în acelaşi timp „să-i trimit o parte din POZE”. I-am trimis de fiecare dată, însă, poze sau fotografii? Diferenţa e imensă dar te poate păcăli uşor.
“Fotografia nu e ca pictura; există o fracţiune de secundă de creativitate. Ochiul tău trebuie să vadă compoziţia ca o expresie a ceea ce îti oferă viaţa şi tu trebuie să intuieşti când să declanşezi aparatul. Acesta este momentul de creativitate al fotografului… Oop! Momentul! Daca l-ai ratat, e pierdut pe vecie!” spunea fotoreporterul Henry Cartier-Bresson într-un interviu acordat gazetei Washington Post, in 1957. Cartier-Bresson a fost în România, prin 1975. Citeam undeva că ar fi venit acreditat pentru manifestările organizate cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la victoria împotriva regimului fascist. Pe lângă asta, Cartier-Bresson a profitat de ocazie şi s-a plimbat prin toată ţara. Din Berceni şi Drumul Taberei până în Maramureş şi Bucovina. Dacă vorbim de fotoreportaj şi încă nu aveţi o imagine, căutaţi aceste fotografii pe site-ul Magnum Photos.
Am deviat, însă am vrut să vă scot puţin din mizeriile ce „ne încântă” ochii în fiecare zi, în diferite publicaţii de pictoriale ori site-uri de trei lei. Învăţaţi să apreciaţi ce merită apreciat. Viaţa e prea scurtă iar lumea aceasta e minunată. Bucuraţi-vă, deci, de emoţia unei fotografii sau ieşiţi pur şi simplu afară, chiar de plouă, citiţi verbele din mişcările oamenilor de lângă voi.
E duminică şi plouă, iar asta nu mă face decât să mă gândesc la mine. Sunt fotograf sau pozar? Mă mint pentru a mă admira sau te mint pentru a te admira?
Nu au fost puţine dăţile când a venit cineva l