Foto: BOGDAN CRISTEL / REUTERS Următoarea perioadă va aduce falimente şi mulţi someri în rândul taximetriştilor, dacă autorităţile nu vor stabili tarife mai mari, anunţă taximetriştii, care se pregătesc să organizeze marşuri de protest şi mitinguri în capitală, după Paşte.
Taximetriştii le cer organelor abilitate să-şi facă datoria şi să aplice legea, spunând că a fost foarte bună Legea Taximetriei 38/2003, dar nu a fost niciodată aplicată. Noile tarife ale taxiurilor ar trebui să fie stabilite de Consiliile Locale în 30 de zile de la promulgarea noii legi a taximetriei, adică până la sfârşitul lunii mai, dacă legea se va promulga până la sfârşitul lunii aprilie.
"Consiliul local trebuie să hotărască tariful, aşa cum hotărăşte şi pentru regiile de transport, cu toate că regiile sunt subvenţionate. Noi nu solicităm subvenţii, ci tarife care să protejeze atât clientul, cât şi pe noi. Este o formulă de calcul pe site-ul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), iar în funcţie de această formulă trebuie stabilit tariful astfel încât să releve costurile reale ale unui transportator”, explică Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
La problemele legate de menţinerea tarifului de 1,4 lei/km se adaugă o altă problemă care bagă firmele de taximetrie în faliment şi contribuie la creşterea şomajului: invazia ilegală a taximetrelor din alte localităţi, pe care nimeni nu-i opreşte să-şi desfăşoare activitatea în oraşele mari, deşi Legea taximetriei 38/2003 prevede foarte clar faptul că cei care transportă clienţi în alte localităţi sunt obligaţi să se întoarcă imediat după efectuarea cursei în localitatea de provenienţă. "Primarii comunelor limitrofe au dat autorizaţii cu sacoşa, pe interese sau nu ştim pe ce, astfel încât s-a ajuns ca