În timp ce piaţa auto trece printr-o perioadă dificilă, producătorii de maşini de lux nu se plâng, chiar obţin rezultate spectaculoase.Volkswagen şi BMW şi-au depăşit propriile recorduri de vânzări pentru primul trimestru, întrucât cererea puternică pentru maşini de lux din Statele Unite şi China a susţinut vânzările, compensând şi evoluţia mai slabă a pieţei europene, potrivit Wall Street Journal.
Cererea pentru maşini din clasa premium a continuat să crească în China, chiar şi în contextul declinului pieţei auto chineze cu 1,3%, la 3,77 milioane de unităţi, potrivit ultimelor date din industrie, publicate miercuri.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a anunţat un avans de 11% al vânzărilor în primul trimestru, la nivelul record de 1,36 milioane de maşini. Avansul de 13% din China şi creşterea de 41% din SUA au susţinut vânzările, în timp ce în Europa, excluzând Germania, grupul a avut un declin de 3,7%.
"În timp ce situaţia de pe pieţele europene rămâne dificilă, am înregistrat creştere semnificativă în Asia şi America de Nord", a declarat şeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler.
Ultimele cifre anunţate de BMW prezintă o imagine similară, cu un avans de 11% al vânzărilor, la 425.528 de maşini, susţinut de China şi SUA.
"Vrem să menţinem trendul cu modele noi în acest an, precum BMW Seria 6 Gran Coupe şi variantă îmbunătăţită a BMW Seria 7", a spus şeful de vânzări al grupului, Ian Robertson.
BMW vizează în acest an o creştere peste cea pieţei, a reiterat Robertson, şi anticipează noi recorduri anuale de vânzări pentru mărcile sale - BMW, Mini şi Rolls-Royce.
Marca BMW şi-a păstrat avansul faţă de Audi, parte a grupului Volkswagen, cu 356.548 maşini vândute în primul trimestru, în urcare cu 11%. Audi a raportat o creştere identică, la 346.100 de unităţi. A treia marcă după vânzări pe piaţa maşinilo