Iarna dificila a avut efecte nefavorabile inclusiv asupra comportamentului de plata al clientilor bancilor, afectand calitatea portofoliului de credite, insa, odata cu sosirea primaverii, activitatea bancara a inregistrat o evolutie mult mai buna comparativ cu perioada similara din anul precedent, cel putin in cazul OTP Bank, potrivit directorului general al institutiei, Laszlo Diosi.
In acelasi timp, rata creditelor neperformante a crescut usor, iar oficialul se asteapta ca aceasta sa atinga cel mai ridicat nivel la mijlocul anului, urmand sa scada ulterior.
Tot in a doua jumatatate a anului, dobanzile la lei vor scadea atat in cazul imprumuturilor, dar mai ales in cazul depozitelor, a precizat directorul OTP Bank intr-un interviu acordat Ziare.com.
Pentru a descrie situatia sistemului bancar din Romania, Laszlo Diosi foloseste termeni precum stabilitate si o buna lichiditate, considerand ca nevoile de finantare actuale ale pietei sunt acoperite.
In ceea ce priveste OTP Bank, institutia mizeaza, in continuare, pe segmentele IMM si al creditelor de consum, iar pentru a tine pas cu dezvoltarile tehnologice, banca lucreaza la lansarea serviciului Mobile banking. Laszlo Diosi este optimist cu privire la succesul acestui serviciu, singura ingrijorare vizand posibilitatea ca sucursalele sa fie mai putin vizitate de clienti, care vor prefera serviciile bancare alternative.
Cum a incheiat OTP Bank primul trimestru din acest an?
In ceea ce priveste evolutia OTP Bank in aceasta perioada, iarna foarte puternica a fost, desigur, vizibila. Calitatea portofoliului de credite a continuat sa fie discutabila si a reprezentat o problema.
Ninsorile abundente au avut consecinte asupra disciplinei de plata a consumatorilor. In cele din urma acestia au platit, dar a fost foarte vizibil ca oamenii au intamp