Trei companii feroviare europene sunt interesate in cumpararea totala sau partiala a cailor ferate din Grecia, in contextul in care statul supraindatorat elen trebuie sa isi vanda activele pentru a indeplini conditiile impuse de creditori, relateaza Reuters, citand surse apropiate discutiilor.
Rusia ia in considerare cumpararea intregii retele de transport feroviar si a operatorului grec Trainose, in timp ce Grup Feroviar Roman (GFR), cea mai mare companie feroviara privata din Romania, si-a exprimat de asemenea interesul cu privire la sectorul transportului feroviar de marfuri, scrie Reuters.
In plus, compania franceza SNCF este interesata de rutele de pasageri si marfuri de mai mult timp, avand discutii la Atena si Paris in 2010 si la sfarsitul anului 2011.
Oficialii rusi au spus ca au existat discutii cu privire la achizitia totala sau partiala a retelei de transport, insa este prea devreme pentru a "discuta despre participatie". De asemenea, un purtator de cuvant al SNCF a precizat ca operatorul francez nu se afla in negocieri pentru achizitia Trainose sau pentru nicio alta companie feroviara sau linie feroviara in Grecia.
Din partea operatorului roman GFR nimeni nu a putut fi contactat pentru a comenta aceste informatii, precizeaza Reuters. Unul dintre oficialii greci a mentionat insa ca au existat mai multe intalniri cu o delegatie din partea GFR, cea mai recenta dintre aceasta fiind in februarie.
Trainose, din vanzarea careia oficialii spera sa obtina 200 de milioane de euro, si Organizatia Feroviara a Greciei (OSE), cea care detine infrastructura feroviara fizica, au format o singura companie inainte de separarea realizata in anul 2008.
Din cele 10,7 miliarde de euro pe care Grecia le-a adaugat datoriei la sfarsitul anului 2010, in jur de 700 de milioane au fost generate de Trainose. Conform s