Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat vineri cu 10.000 de lei, lanţul McDonald's SRL, după ce joi autoritatea amendase lanţul de manazine fast food cu 5.000 de lei, a declarat pentru gândul Corina Neculce, consiliera preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Amenda de vineri vine după ce Autoritatea a constatat că după prima sancţiune, anunţată joi, lanţul de magazine fast food nu a modificat informaţiile referitoare la cartofii prăjiţi.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a constatat că, nici după sancţionare, societatea SC McDonald's SRL nu a modificat informaţiile referitoare la produsul "cartofi prăjiţi", prin care consumatorii sunt induşi în eroare. Conform prevederilor legale, o practică comercială este considerată ca fiind înşelătoare, dacă aceasta conţine informaţii false, care induc în eroare consumatorul mediu şi care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o. ANPC a sancţionat în consecinţă operatorul economic, cu amendă contravenţională de 10.000 lei, dispunând măsura încetării practicii comerciale incorecte", se arată într-un comunicat trimis vineri de ANPC.
Citeşte şi McDonald's România a fost amendat de Protecţia Consumatorilor pentru reclamă mincinoasă. Care ar fi afirmaţiile ce induc clienţii în eroare
Joi, lanţul de restaurante fast-food McDonald's a fost sancţionat de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), din cauza unui spot publicitar difuzat, în prezent, pe posturile de televiziune din România.
Pe lângă aceasta cei de la ANPC au notificat şi reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului în legătură cu afirmaţiile din spotul publicitar care ar putea induce în eroare consumatorii, după cum a explica