Debutul acestui an nu a fost unul promiţător pentru piaţa auto.Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 8,6%, la 16.719 unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În ceea ce priveşte segmentul autoturismelor, scăderea a fost de 6,2%, la 13.832 de unităţi.
"Topul pe mărci este format de Dacia, cu 3.437 unităţi vândute (25% din total), urmată de Volkswagen (1.737 unităţi - 12,5%), Skoda (1.334 unităţi - 9,6%), Ford (1.210 unităţi - 8,7%), Renault (783 unităţi - 5,6%), şi Hyundai (565 unităţi - 4,1%)", se arată într-un comunicat APIA.
Pe modele, Dacia Duster a depăşit Loganul, care a coborât pe locul al doilea, urmat de Skoda Octavia, Logan MCV şi Ford Fiesta. În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV), primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen, Renault şi Ford, care acoperă peste 56% din totalul pieţei.
"Analizând segmentarea pe clase, constatăm faptul că tendinţa de anul trecut se menţine. Astfel, clasele A-C, care cuprind autoturisme cu preţuri relativ mici, dar cu volume importante, precum şi cea monovolum (împreună 63% din piaţă), înregistrează scăderi foarte mari, între -13% şi -40%, în timp ce clasele care includ autoturisme cu preţuri mai mari, respectiv clasele D, E, F şi SUV (37% din piaţă), au creşteri procentuale şi de două cifre (între +5% si +31%)", precizează reprezentanţii APIA.
În funcţie de tipul de combustibil, continuă şi chiar se accentuează trendul remarcat anul trecut, de creştere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care au ajuns la 61,7% din vânzări, faţă de 48,6% anul trecut.
Deşi vânzările totale de autoturisme au înregistrat un regres de 6,2%, pe segmentul modeleleor cu motorizare diesel a fost consemnată o creştere de peste 19% faţă de perio