Drumul, în lungime de 34 de km, a fost distrus în mare parte în urma inundaţiilor din anul 2005, de refacerea sa ocupându-se firma „regelui asfaltului", Dorinel Umbrărescu.
Drumul Judeţean 205 D, care se află în administrarea Consiliului Judeţean Vrancea, a fost distrus pentru prima dată de inundaţiile din vara lui 2005 când, practic, nu mai exista drum, iar circulaţia se făcea prin albia râului Zăbala.
Modernizarea sa a început în anul 2008, când odată cu realizarea lucrărilor de consolidare a malului şi cele de protecţie s-a reuşit refacerea fundaţiei drumului şi turnarea stratului de asfalt pe 31 din cei 34 de kilometri ai drumului.
GALERIE FOTO 4000 de oameni izolaţi din Spulber şi Nereju după ce DJ 205 s-a surpat
Firma UMB Spedition, aparţinând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, un apropiat al preşedintelui Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a încasat din această lucrare aproape 55 de milioane de lei, adică aproape 13 milioane de euro, bani proveniţi din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean.
Marian Oprişan spune că lucrarea nu este gata nici măcar pe jumătate şi că ar mai fi nevoie de peste 20 de milioane de euro, acestuia părându-i-se destul de normal ca o astfel de investiţie să fie şi costisitoare.
„Aceste lucrări reprezintă 37,6% din totalul celor care se impun pentru reabilitarea şi modernizarea completă a DJ 205 D. În acest moment, pentru finalizarea investiţiei mai este nevoie de suma de 104,556 milioane lei, bani necesari pentru realizarea celor mai importante lucrări, respectiv sistematizarea cursului Zăbalei prin realizarea de gabioane de protecţie, realizarea lucrărilor de consolidare a malului drept, pentru realizarea rigolelor", a precizat Marian Oprişan.
Întrebarea logică care se pune însă este de ce nu s-au făcut toate aceste lucrări de care pomeneşte Marian Oprişan înainte de modernizar