• Loganul, supranumit ”masina de 5.000 de euro”, destinat initial pietelor emergente, unde puterea de cumparare este mai redusa, s-a dovedit un real succes si în Europa de Vest • Conform The Wall Street Journal, secretele sunt: designul simplu, folosirea unor piese mai ieftine, de la modelele mai vechi ale Renault, si politica de vânzari, care nu le permite retailerilor sa ofere discounturi
Grupul Renault a reusit sa se impuna pe o nisa extrem de profitabila, cea a masinilor low-cost, într-o perioada dificila pentru producatorii europeni de automobile, noteaza publicatia The Wall Street Journal în articolul de deschidere a editiei online de luni. Masinile produse de grupul francez la Mioveni au reusit sa atraga un segment tot mai mare de clienti, atât din tarile emergente, cât si din economiile dezvoltate, clienti interesati sa-si cumpere o masina la mâna a doua sau soferi care prefera sa nu-si cheltuie salariul pe un an întreg pe o masina noteaza jurnalistii americani.
Astfel, Loganul, supranumit ”masina de 5.000 de euro”, destinat initial pietelor emergente, unde puterea de cumparare este mai redusa, s-a dovedit un real succes si în Europa de Vest. În Franta, modelul care costa în prezent între 7.700 si 10.000 de euro, în functie de dotari, este unul dintre cele mai bine vândute ale grupului Renault.
Cifrele arata ca masinile low-cost sau entry-level au reprezentat in jur de 30% din vânzarile companiei si au generat o marja de profit operational de peste 6%, superioara mediei de 2,6% a grupului. Secretul, scrie sursa citata, este designul simplu, folosirea unor piese mai ieftine, de la modelele mai vechi ale Renault si politica de vânzari care nu le permite retailerilor sa ofere discounturi. Cu toate acestea, Renault se poate astepta la concurenta din partea altor contructori interesati de segmentul low-cost, precum Volkswagen, sus