Deşi sunt asfaltatorii României, trei oameni de afaceri au preferat calea aerului pentru deplasări. Supranumiţi “regii asfaltului”, fiecare dintre ei a optat pentru un aparat de zbor performant produs de Eurocopter, modelul EC135. Din păcate, autorităţile britanice au făcut recent un anunţ-şoc! Toate elicopterele EC135 trebuie verificate urgent după ce au fost detectate fisuri la rotor, existând riscul prăbuşirii. Deşi sunt asfaltatorii României, trei oameni de afaceri au preferat calea aerului pentru deplasări. Supranumiţi “regii asfaltului”, fiecare dintre ei a optat pentru un aparat de zbor performant produs de Eurocopter, modelul EC135. Din păcate, autorităţile britanice au făcut recent un anunţ-şoc! Toate elicopterele EC135 trebuie verificate urgent după ce au fost detectate fisuri la rotor, existând riscul prăbuşirii.
Patronul Pa&Co, Costel Căşuneanu, se deplasează cu un elicopter EC135, înmatriculat YR-CPC, deţinut de firma unde preşedinte este fratele lui, Ionuţ Căşuneanu. Dorinel Umbrărescu, care controlează Spedition UMB, are şi el înmatriculat pe firmă un EC135, YRTID. Al treilea “rege al asfaltului”, Nelu Iordache, şeful Romstrade, foloseşte un aparat identic înmatriculat YR-ECI pe propria companie, Direct Aero Services. Dacă nu urmează sfaturile EASA (Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei), care a recomandat verificarea tuturor aparatelor de acest tip, după ce în Anglia au fost găsite fisuri la rotorul unui astfel de model, cei trei îşi riscă vieţile de fiecare dată când zboară!
Momentan nu sunt cunoscute cauzele problemei. Cert este că, dacă specialiştii vor constata că e vorba de un defect de fabricaţie, atunci toate modelele EC135 ar reprezenta un adevărat pericol pentru cei aflaţi în ele. Fisurile rotorului se pot agrava în zbor, iar elicopterul riscă să piardă respectiva componentă, rezultând o tragedie: elicopterul se prăbuşeşte! @N