În perioada de dinainte de Paşte şi magazinele online au înregistrat creşteri importante ale vânzărilor. Aşadar, românii au cheltuit în magazinele online autohtone 15,9 milioane euro între 15 martie şi 14 aprilie, potrivit datelor din sistemul PayU.
Comerţul electronic cu plata online a crescut cu 38%, înainte de Paşte faţă de acelaşi interval din 2010,iar cele mai căutate produse, în aceeaşi perioadă, au fost jucăriile, cadourile, confecţiile şi florile, produse care au înregistrat creşteri de 83%, 80%, 59% şi, respectiv, 39%.
Conform statisticilor Romcard, volumul comerţului electronic cu plata online a crescut în primul trimestru cu 42% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 51,9 milioane de euro, în timp ce platforma PayU a procesat tranzacţii de 43,2 milioane de euro.
"Piaţa cunoaşte un ritm de creştere accelerat în acest an, sub influenţa unui cumul de factori. Astfel, pe de o parte, mai multe campanii de promovare a plăţii online se află în desfăşurare de către Visa şi Mastercard, atrăgând un număr tot mai mare de cumpărători. Pe de altă parte, un impuls puternic îl dau jucătorii noi care intră în industrie, cel mai important fiind operatorul de telefonie mobilă Cosmote. Nu în ultimul rând, vorbim şi de o evoluţie naturală a pieţei, pe măsură ce nivelul de încredere a cumpărătorilor creşte", a declarat, într-un comunicat al PayU, Marin Mitroi, director general Romcard.
Tot în primul trimestru a fost observată o creştere a interesului pentru vânzările online din partea companiilor mari, după un an 2011 în care numărul nou-veniţilor în acest domeniu a stagnat.
"Nu există business fără o componentă de comerţ online. Nici pentru o companie mică, nici pentru una mare", a adăugat Herghelegiu.
PayU România este furnizor de soluţii eCommerce integrate, parte a PayU Group deţinut de Naspers Ltd, un grup media multinaţio