- Social - nr. 997 / 20 Aprilie, 2012 In Duminica Tomi, 22 aprilie 2012, pentru comunitatea voiniceilor s-a organizat, din initiativa doamnei profesoare coordonatoare Alina Toganel, sustinuta de doamnele profesoare Mihaela Pop si Maria Toganel, programul de suflet "Pasi din trecut spre viitor”. Au fost invitati Primaria Ceuasu de Campie, personalitati, foste cadre didactice, fete bisericesti. Vor fi prezentate momente de istorie locala din "Monografia satului Voiniceni”, realizata de doamna profesoara Marioara Rogozan, sat atestat documentar la 6 aprilie 1495 sub topicul ZABAD, iar de la 10 mai 1597, sub topicul de SZABAD si, romaneste, in ianuarie 1670, sub topicul SABAD. Pentru ca aici s-a aflat o obste romaneasca libera, neaservita, iar pamantul liber comun, mostenit in baza legii romanesti nescrise, s-a dat cu actedocument unor secui liberi pentru fapte de credinta fata de voievod-principe. La Biserica din sat pana la 1860 s-au aflat "Cazania” si "Molitvelnicul calvinesc”, tiparite de Coresi in prima jumatate a anului 1565, in limba romana, pentru a-i aduce pe romanii-ortodocsi la calvinism-reformatie. Conscriptia militara, la 7 februarie 1603, mentioneaza "SZABAD-DESERTA EST”, sat parasit de secuii recrutabili, iar romanii s-au ascuns in padurile din jur; Conscriptia militara de la 1614 din motive necunoscute nu cuprinde localitatea Szabad (vecinii da: Ceuasu, Porumbeni, Bardesti etc.); Conscriptia militara de la 1635 utilizand topicul "Szabad” mentioneaza un recrutnobilul Miko Josup, ceea ce era prea putin pentru un sat total secuiesc, daca ar fi fost cum sustine Orban Balazs in "Descrierea pamantului secuilor”, vol. IV, la 1870. Dintr-un raport al autoritatii austriece de la 1694 privind satele care au incartiruit soldati austrieci, sau n-au incartiruit, este mentionat satul "Szabad” ca sat romanesc aflat in stapanirea nobilului Kemény János. Semnificativ est