Angela Tomaselli cauta sa rezolve o dificultate reala: cum poti reprezenta intr-un tablou - limitat in suprafata lui - armonia si fascinatia ansamblului? Cum poti reconfigura intregul, astfel incit reunirea partilor sa evite imitatia pura sau realismul facil? Peste o suta din lucrarile Angelei Tomaselli fac obiectul unui desant pictural inedit, organizat incepind de joi in spatiile Galeriei „Dana". Originara din tinuturile vilcene, artista are o ascendenta multietnic ramificata (italiana dupa tata, germana si romana dupa mama). Dupa specializarea universitara in „arta monumentala", urmata de un stagiu muzeografic galatean, se stabileste in Capitala, devenind un nume importat in plastica autohtona. O dovedesc reperele densei biografii profesionale, marcata de numeroasele semne ale prezentelor expozitionale, dar si ale atestarilor sau reatestarilor critice. Grupate in mai multe cicluri (Fabule, Mitologii subiective, Muzicieni, Arhitecturi suprapuse, Amintiri suprapuse), lucrarile Angelei Tomaselli pot fi atasate unui expresionism liric temperat, ironic si fictional, deopotriva, care se eschiveaza atit dramatismului figurativ excesiv, de inspiratie continentala, cit si solutiilor eminamente abstracte, de felul celor exersate peste Ocean. Individualizata in optiunile sale stilistice, artista deconstruieste schemele de reprezentare previzibile si familiare, folosind tratamente plastice personalizate. In motivatia compozitiilor sale, nostalgiile, reveriile si evaziunile imaginative par a-si disputa fratern intiietatea. Unele trimit la trecut, la „amprentele" depuse in subsolurile memoriei; celelalte ancoreaza in cotidian ori se deschid spre lumi posibile. Artista activeaza pictural cind introspectii, replieri meditative, cind eschive comice, parodice sau fabulatorii. Fabulele, spre exemplu, au ca leit-motiv ciinele, subiectul unor „povesti" cu tilc moralizator. Surprinse i