În culisele pieţei de retail circulă o informație potrivit căreia Carrefour pune la punct ultimele detalii pentru lansarea unui magazin online. Este al doilea mare retailer care face o asemenea mişcare, după ce Metro Cash & Carry a spart gheaţa, în ianuarie, şi a început să vândă şi online. De ce se arată retailerii clasici dornici să câştige teritoriu şi în mediul virtual?
Noile realităţi ale epocii digitale (creşterea continuă a gradului de penetrare a internetului, a plăţilor cu cardul şi a aplicaţiilor mobile) forţează marii comercianţi să-şi regândească tactica de creştere a afacerilor, crede Bogdan Belciu (foto), partener PwC. „Consecinţele acestei evoluţii – spune consultantul - sunt multiple şi se manifestă tot mai mult în comportamentul consumatorilor, care îşi doresc posibilitatea de a se documenta online despre produsele unui retailer, de a putea compara preţurile - deci o cerere sporită de transparenţă - şi de a putea comanda oriunde şi oricând, într-un mod cât mai simplu”. Retailerului, adaugă Belciu, prezenţa online îi permite să stabilească relaţii mai strânse cu clienţii săi şi să colecteze într-un mod mai facil date privind preferinţele acestora (prin intermediul social media), rezultând într-o ofertă mai adaptată şi procese operaţionale mai eficiente (distribuţie, managementul produselor, marketing, etc.).
Retailul online permite introducerea unui sortiment de produse mai larg, mai diversificat si poate ajuta la cresterea cosului de produse cumparate.
În contextul în care piaţa rămâne în continuare destul de dificilă pentru retaileri, iar aşteptările consumatorilor se schimbă tot mai rapid, „ne asteptam ca în viitorul apropiat (chiar în cursul acestui an) să vedem noi lansări de platforme online ale retailerilor tradiţionali”, comentează Bogdan Belciu.
El crede că folosirea din ce în ce mai mare a