Retailerii străini au venit cu planuri mari în România, dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, unele dintre investiţiile anunţate la primele lansări nu au ajuns să fie concretizate.
Carrefour a fost primul retailer care a adus conceptul de hypermarket în România, în 2001. Primul magazin Carrefour s-a deschis în Militari. Iar retailerul francez a inaugurat în toamna anului 2003 încă un hipermarket- Carrefour Orhideea, astfel neţinându-se de promisiunea că va deschide două unităţi în 2002. În prezent, Carrefour are 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri şi 3 magazine de proximitate.
Un alt retailer care a apărut în România în 2003 a fost Cora. Grupul francez estima în 2003 că până în 2010 va deschide pe piaţa românească 14 hypermarketuri, investind în total 500 de milioane de euro. Dar în prezent Cora are 7 unităţi deschise.
CITIŢI AICI DESPRE PLANURILE RETAILERILOR ANUNŢATE ÎN 2003
Anul 2006 a fost momentul în care Auchan şi Real au intrat pe piaţa românească.
Primul hipermarket deschis de Auchan a fost în Titan, care a devenit ulterior cea mai profitabilă unitate din cele 9 pe care le deţine în prezent.
Compania franceză Auchan anunţa deschiderea în România, pentru anul 2007, patru hypermarketuri, la Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Bucureşti şi Piteşti, în urma unor investiţii totale de circa 160 milioane euro. Dar din cele patru inaugurări doar trei au avut loc, în timp ce magazinul din Bucureşti s-a deschis în 2008. În prezent Auchan are 9 hypermarketuri.
Tot în 2006, au venit cu planuri ambiţioase şi cei de la Real deorece ei au deschis primul hypermarket în Timişoara, iar în 2011 l-au închis pentru că nu era profitabil. În prezent retailerul, deţinut de Metro, are 24 de hypermarketuri.
CITEŞTE AICI DESPRE ÎNCHIDEREA HYPERMARKETULUI DIN TIMIŞOARA