Tronsoanele pe care le vom inaugura până în 2014 însumează 440 de kilometri de bucăţele disparate. Acestea sunt aproape finalizate, dar vor fi inutile şoferilor.
Oficialii Ministerului Transporturilor anunţă că în următorii trei ani vor fi inauguraţi 440 de kilometri de autostradă, din care 200 vor fi daţi în folosinţă în acest an.
Dar aceste proiecte de infrastructură rutieră sunt începute în urmă cu trei sau mai mulţi ani, majoritatea fiind acum aproape de finalizare.
Mai mult, aceşti kilometri nu formează vreun tronson liniar, util şoferilor ci sunt adunaţi din petice aruncate pe alocuri pe harta rutieră a ţării.
„În 2011 am reuşit să ducem la bun sfârşit proiecte începute în urmă cu trei ani. Anul trecut am inaugurat 123 de kilometri de autostradă, iar în 2012 vrem să dăm în folosinţă alţi 200. În prezent, avem în lucru 440 de kilometri de autostradă în valoare de patru miliarde de euro, iar pentru 1,8 miliarde de euro s-au semnat deja contracte cu Uniunea Europeană. Termenul de finalizare va fi 2013- 2014", a declarat ieri Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
În ultimii ani, reprezentanţii ministerului spuneau că cea mai mare prioritate o are Coridorul IV European, care presupune construirea a 856 de kilometri de autostradă. Multe proiecte pe această rută au fost începute, dar n-au fost finalizate la termen.
Bucureşti-Ploieşti, mereu amânată
Pe lângă proiectele planificate a fi finalizate în următorii trei ani de pe Coridorul IV European, mai este anunţată a fi dată în folosinţă şi Autostrada Bucureşti-Ploieşti, una dintrele cele mai amânate rute din România.
Autostrada trebuia să fie finalizată în decembrie 2011, dar inaugurarea a fost amânată pentru 15 mai 2012, termen pe care l-a anunţat premierul Mihai Răzvan Ungureanu în momentul în c