Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, au crescut în 2011 cu 29% comparativ cu anul anterior, de la 261, 2 mil. lei ( aprox. 59,6 mil. euro) la 338,2 mil. de lei ( aprox. 77,2 mil. euro). În 2012, se aşteaptă „o creştere uşoară a cifrei de afaceri şi a profitului cu până la 10%”.
Şi veniturile totale din 2011 ale Albalact (proprietarul Zuzu, Fulga și Albalact) sunt cu 31% mai mari faţă de veniturile raportate în 2010, ajungând la 353,1 mil. lei (cca. 80,7 mil. euro). Profitul net obţinut de Albalact anul trecut a fost de 5,7 mil. lei (cca. 1,3 mil. euro).
În primul trimestru al acestui an, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 86, 3 mil. lei (aprox. 19,7 mil. euro). Şi profitul net pe primul trimestru al acestui an a înregistrat o creştere uşoară, de 1% (2.719.331 lei), faţă de cel din primul trimestru 2011 (2.674.475 lei).
“Consider că am trecut cu rezultate bune un an foarte greu, am reuşit să atingem creşterile conform bugetului, deşi condiţiile economice au fost în continuare dificile, iar consumul nu a cunoscut nicio îmbunătăţire”, comentează Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact.
Din punctul lui de vedere, „nici anul 2012 nu are perspective mai bune, va fi un an în care consumul şi puterea de cumpărare vor fi şi mai afectate. Pentru anul acesta, bugetăm o creştere uşoară a cifrei de afaceri şi a profitului cu până la 10% şi pregătim mai multe modificări în portofoliul de produse”.
În 2011, Albalact a extins portofoliul brand-ului Zuzu cu gama de iaurturi naturale şi cu fructe la pahar. Pentru brand-ul Fulga, compania a lansat tot anul trecut o nouă platformă de comunicare digitală, care a marcat una dintre cele mai importante campanii ale brand-ului din ultimii ani. La s