Scandal pe cea mai importantă autostradă din România. Cei doi constructori care lucrează pe primul tronson, Nădlac-Arad, se ceartă din cauza banilor. Cum era de aşteptat, lucrările avansează în pas de melc, iar primele bucăţi de asfalt s-au surpat. Conflictul ar putea ajunge curând la urechile oficialilor europeni, iar România riscă întreruperea fondurilor pentru autostrăzi.
Cele mai multe dintre utilajele de pe şantierul Nădlac-Arad stau pe loc. O singură firmă dintre cele două care au obţinut contractul mai lucrează. Mai exact, cea a lui Nelu Iordache, unul dintre regii asfaltului. Cealaltă firmă, de origine portugheză, s-a retras pentru că nu a primit niciun ban. Cele aproape 22 de milioane de euro plătite de Compania Naţională de Autostrăzi către constructori au ajuns doar la firma lui Nelu Iordache, desemnat lider al lucrărilor. Valoarea proiectului se ridică la 116 milioane de euro.
Cei 22 de kilometri ar trebui să fie gata în aprilie anul viitor. În acest moment, 20% din lucrări trebuiau finalizate. În realitate însă, constructorii abia au ajuns la patru procente. Compania de Autostrăzi se fereşte să comenteze situaţia şi ne transmite în scris că monitorizează în permanenţă evoluţia construcţiei.
Conflictul dintre cei doi constructori este însă departe de a fi rezolvat. Lucrarea trenează iar ministrul Afacerilor Europene atrage atenţia că un astfel de scandal ne poate costa scump.
Alături de programul operaţional de transport, alte patru programe sunt în pericol de a fi suspendate din cauza neregulilor constatate. O decizie în acest sens va fi luată de oficialii europeni în luna iunie a acestui an.
Scandal pe cea mai importantă autostradă din România. Cei doi constructori care lucrează pe primul tronson, Nădlac-Arad, se ceartă din cauza banilor. Cum era de aşteptat, lucrările avansează în pas de melc,