Serile calde înseamnă profit pentru patronii de terase şi producătorii de bere. Care, în lunile de vară, vând de două, trei, chiar şi de patru ori mai multă bere - băutura preferată a românului, mai ales în perioadele caniculare. Stocurile s-au suplimentat deja în baruri şi restaurante. Iar la mese, în centrul vechi, te poţi aşeza doar cu răbdare, sau rezervare.
Cum se lasă seara, centrul vechi al Capitalei se umple ochi. Dacă este şi weekend, nu mai ai unde să arunci un ac. Localurile, lipite unele de altele, au terase pe care poţi să-ţi stingi setea la un pahar. Iar paharul, de cele mai multe ori, e umplut cu bere.
Alţii preferă să se dreagă cu un pahar de bere fină, după o noapte lungă. Mai scumpă, de import, cu un gust special. Petre Ion este managerul uneia dintre puţinele berării din România, şase la număr, care vând sortimente rare de bere.
Volumul total al pieţei berii a atins 17 milioane de hectolitri în 2011. Vârful de consum a fost atins însă în 2008, când în România s-au consumat 100 de litri de bere pe cap de locuitor.
Serile calde înseamnă profit pentru patronii de terase şi producătorii de bere. Care, în lunile de vară, vând de două, trei, chiar şi de patru ori mai multă bere - băutura preferată a românului, mai ales în perioadele caniculare. Stocurile s-au suplimentat deja în baruri şi restaurante. Iar la mese, în centrul vechi, te poţi aşeza doar cu răbdare, sau rezervare.
Cum se lasă seara, centrul vechi al Capitalei se umple ochi. Dacă este şi weekend, nu mai ai unde să arunci un ac. Localurile, lipite unele de altele, au terase pe care poţi să-ţi stingi setea la un pahar. Iar paharul, de cele mai multe ori, e umplut cu bere.
Alţii preferă să se dreagă cu un pahar de bere fină, după o noapte lungă. Mai scumpă, de import, cu un gust special. Petre Ion este managerul uneia di