Multe companii britanice au dificultati la intrarea pe piata chineza (care cunoaste cea mai spectaculoasa crestere din lume din punct de vedere al consumului), confruntandu-se cu intreprinderi sau persoane fizice locale care au inregistrat si folosesc numele acestor marci si obligandu-le sa plateasca pentru a-si putea folosi brandul pe piata statului asiatic, informeaza The Daily Telegraph.
O investigatie a The Daily Telegraph a aratat ca foarte putine companii britanice detin drepturile asupra propriului nume in China, acest lucru reprezentand o potentiala amenintare la incercarile acestora de a-si extinde afacerile in statul asiatic. Din cateva zeci de companii prezente in baza de date nationala a marcilor inregistrate din China, doar cateva si-au inregistrat marcile.
Spre deosebire de Marea Britanie, marcile din China functioneaza pe baza "primului sosit": cel care isi inregistreaza primul brandul, acela are dreptul asupra sa.
Avocatii acuza faptul ca incercarile ulterioare de a recastiga un nume de brand la judecatoriile chineze au sanse minime de succes si companiile trebuie in cele din urma sa plateasca pentru a-si recastiga drepturile.
Multe branduri, inclusiv Dixons, John Lewis, Waitrose, Asda si Sainsbury's sunt inregistrate in China si persoanele fizice, dintre care multi pot fi "intrusi", inregistreaza brandurile in scopul de a le revinde ulterior, precizeaza cotidianul britanic.
Dixons a refuzat sa comenteze. Sainsbury's de asemenea a refuzat orice comentariu cu privire la entitati terte care inregistreaza marcile sale, insa a adaugat ca supermarketul in sine a inceput inregistrarea marcilor in China cu mai multi ani in urma pentru a sprijini planurile sale de crestere.
Un purtator de cuvant al John Lewis Parnership a declarat ca firmele isi mentin constant marcile si strategiile de protectie a b