Stirea ca unii demnitari, ministri, secretari de stat ai fostului guvern au plecat acasa cu tot cu acte, mape, chiar lazi de dosare secrete... ale propriei activitati a fost lansata de cateva televiziuni si nu este prima data cand astfel de informatii navalesc in spatiul public.
Numai ca, in orice institutie de stat, tot ce nu este destinat publicitatii, conform legilor in vigoare, constituie secrete (de serviciu, de stat).
In conditiile in care transferul, furtul de documente au fost cu siguranta inregistrate de camere video interioare si exterioare ale cladirilor in discutie, iar fiecare institutie inalta plateste din bani publici un departament special de paza si un altul de gestionare a documentelor secrete, fie si de serviciu, e de mirare cum nimeni nu iese in public sa nege sau sa confirme stirea de o asemenea gravitate.
Ceea ce lasa a se intelege ca sustragerea documentelor s-a facut cu invoirea sau la ordinul cuiva, ca a devenit obisnuinta.
De ce isi sustrag propriile documente?
Or asta dovedeste fara tagada ca activitatea inaltilor functionari de stat numai de legalitate nu poate fi banuita. De aceea, "buna" traditie a guvernarilor PDL, secretomania, intelegerile ascunse, cheltuirea discretionara a bugetelor publice se afla la mana viitorului guvern si, drept urmare, a aparut necesitatea unui audit general al entitatilor guvernamentale si locale pentru ca noul guvern sa plece de la o situatie financiara clara, iar deciziile sale sa nu mai miroase a amatorism.
Lansata in mass-media de fosta Opozitie, ideea unui audit prinde contur. Cu atat mai mult cu cat recentul raport al Curtii de Conturi nu numai ca ridica semne de intrebare, dar ne ingrozeste de-a binelea: a fost un jaf cumplit al resurselor banesti, iar ordonatorii de credite au avut cu totul alte prioritati decat obiectivele stabili