Google şi Facebook au devenit atât de utilizate, încât unora le este greu să-şi imagineze că va veni o zi în care nu vor mai exista. Însă în ritmul în care lucrurile evoluează în lumea tehnologiei, există motive întemeiate, sprijinite de teorii academice şi observaţii bazate pe cazurile anterioare, să credem că cei doi giganţi web vor dispărea.
În lumea tehnologiei există trei generaţii: Web 1.0 (companii înfiinţate în perioada 1994 - 2001, printre care Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon şi eBay), Web 2.0 (companii înfiinţate între 2002 şi 2009, inclusiv Facebook, LinkedIn şi Groupon), iar în prezent serviciile mobile (Instagram).
Cu fiecare generaţie care vine, s-ar părea că cea anterioară nu reuşeşte să se adapteze chiar în totalitate la schimbările aduse. Companiile Web 1.0 s-au descurcat formidabil în a expune datele mult mai uşor. Google a reuşit cu succes să organizeze haosul existent în web mai bine decât au făcut-o AltaVista, Excite, Lycos şi alte motoare de căutare existente înainte. La fel şi Amazon, care a pus laolaltă lucrurile de care avem nevoie.
Atunci când au început să apară companiile Web 2.0, ele păreau să graviteze în jurul conexiunilor sociale. Iniţial, MySpace a construit o reţea pentru oamenii cu o pasiune pentru muzică. Facebook a vrut să aducă laolaltă studenţii, iar LinkedIn oamenii de afaceri. Digg, Reddit şi StumbleUpon i-au învăţat pe utilizatori să-şi genereze propriul conţinutul.
În acest timp, companiile Web 1.0 nu au demonstrat că ar fi capabile să înţeleagă importanţa de a construi o comunitate socială şi să atingă mediile acestor utilizatori. Dimpotrivă, au rămas la modelul de afacere care le-a adus succes, remarcă revista americană Forbes.
Companiile care au luat naştere după 2010 (Instagram reprezentând cel mai actual exemplu) au o perspectivă total diferită, văzân