Directorul TVR Cultural spune că postul pe care-l conduce are un public aspirant, format din tineri reactivi şi din persoane de peste 50 de ani, foarte exigente .
Daniela Zeca-Buzura consideră că limbajul preţios din anii de început ai canalului cultural a fost o greşeală. Oamenii vor „poveşti atrăgătoare, credibile şi riguroase".
De ce sunt aşa de mici audienţele TVR Cultural?
Ele trebuie judecate în context, trebuie raportate la consumul cultural şi la comportamentul unei nişe tematice. Suntem exact în metabolismul pe care l-au avut, pe parcurs, în primii lor zece ani, Arte şi Mezzo. Arte împlineşte 20 de ani şi m-am uitat, cu curiozitate, la primul lui deceniu. Erau de 0,8 - 0,6 (n.r. puncte de rating). În 2004, când mi-am prezentat proiectul managerial şi-am spus că, în şase ani, TVR Cultural va ajunge la o audienţă de 1 punct de rating, cel mult, toţi au râs şi-au spus că asta nu-i modestie, este deja subestimare.
Sunteţi mulţumită de evoluţia pe care a avut-o postul pe care-l conduceţi?
Ceea ce n-am estimat în urmă cu opt ani a fost impactul recesiunii. A fost o experienţă colosală şi pentru mine şi pentru ziarişti, pentru c-a trebuit să ne descurcăm altfel de cum am făcut-o şi să schimbăm pretenţia de extindere într-una de rezistenţă. Recesiunea ne-a făcut să tresărim, asta n-am estimat, dar cred că suntem în parametri.
Brandurile, plasatorii de publicitate se orientează către TVR Cultural?
Da, dar a venit greu feedbackul lor, în anul şapte al acestui deceniu. Din 2004, când a început să se vadă că încercăm o poziţionare pe piaţă, a venit spre noi tot felul de publicitate la detergenţi, la obiecte casnice. Am spus nu, spre stupefacţia acestor clienţi, pentru că am considerat că ducem un mesaj aparte care va câştiga anumite produse. Aşa a fost. Acum avem cosmetice de lux, cărţi, maşini, birotică. Ei nu s-au exprima